چاي سبز با بوي بد دهان مقابله مي کند

محققان دريافتند چاي سبز علاوه بر دارا بودن خواص دارويي، بوي بد دهان را نيز از بين مي برد.
به نوشته سايت «CNN» ، «پلي فنولز» نوعي آنتي اکسيدان موجود در چاي سبز، ترکيبات موجود در دهان را که به بوي بد دهان، پوسيدگي و حتي سرطان دهان منجر مي شود، از بين مي برد. چاي سبز از بروز سرطان، بيماري قلبي، پارکينسون و آلزايمر پيشگيري مي کند و کلسترول را کاهش مي دهد. سال هاست که از اين گياه در کشورهاي چين و خاوردور استفاده مي شود و به تازگي در اروپا نيز طرفداران زيادي پيدا کرده است.
اين چاي که نسبت به چاي سياه کافئين کمتري و پلي فنولز بيشتري دارد، بدون شير و شکر مصرف مي شود و در نتيجه کم کالري است.
پلي فنولز موجود در آن خاصيت ضد ويروسي دارد پوسيدگي دندان و التهاب ناشي از ترکيبات زيان بار سيگار بر اثر مصرف اين چاي کاهش پيدا مي کند.
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۰ ساعت 9:23 توسط
|