محققان دريافتند چاي سبز علاوه بر دارا بودن خواص دارويي، بوي بد دهان را نيز از بين مي برد.

به نوشته سايت «CNN» ، «پلي فنولز» نوعي آنتي اکسيدان موجود در چاي سبز، ترکيبات موجود در دهان را که به بوي بد دهان، پوسيدگي و حتي سرطان دهان منجر مي شود، از بين مي برد. چاي سبز از بروز سرطان، بيماري قلبي، پارکينسون و آلزايمر پيشگيري مي کند و کلسترول را کاهش مي دهد. سال هاست که از اين گياه در کشورهاي چين و خاوردور استفاده مي شود و به تازگي در اروپا نيز طرفداران زيادي پيدا کرده است.

اين چاي که نسبت به چاي سياه کافئين کمتري و پلي فنولز بيشتري دارد، بدون شير و شکر مصرف مي شود و در نتيجه کم کالري است.

پلي فنولز موجود در آن خاصيت ضد ويروسي دارد پوسيدگي دندان و التهاب ناشي از ترکيبات زيان بار سيگار بر اثر مصرف اين چاي کاهش پيدا مي کند.