مصرف شير يني هاي طبيعي دروقت افطار

هنگامي که پس از ساعت ها گرسنگي غذا مي خوريم، جذب موادغذايي در کبد افزايش مي يابد. از آن جا که در هنگام افطار مواد قندي بيشتر مصرف مي شود تمايل کبد به جذب شيريني بيشتر است. ولي اين قند بايد قندي باشد که به آساني هضم وجذب شود (خرما، کشمش، عسل و ديگر شيريني هاي طبيعي) تا انرژي از دست رفته را به سرعت جبران کند. به اين ترتيب اشتها نيز کنترل مي شود و احتمال پرخوري کاهش مي يابد. از طرفي عادت اشتباهي که بيشتر افراد دارند اين است که بلافاصله پس از شنيدن صداي اذان، مقدار زيادي آب مي نوشند تا تشنگي خود را رفع کنند. بايد دانست که اين کار خطرناک است؛ در برخي موارد با خوردن آب فراوان نه تنها عطش برطرف نمي شود بلکه فرد دچار دل درد نيز مي  شود. معده خالي، توانايي نگهداري و جذب آب را ندارد و بلافاصله آن را وارد روده مي کند. بنابراين بايد چيزي در معده باشد که آب را در آن نگه دارد. براي اين کار خوب است ابتدا مقدار کمي آب (مثلا نصف ليوان) را به آرامي و جرعه جرعه ميل کنيد و بعد يک خوراکي مانند نان يا کمي حلوا و خرما بخوريد. اگر خواستيد بعد از آن نيز کمي آب بنوشيد تا عطشتان برطرف شود.