آموزش هاي همگاني
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/12/14 شماره انتشار 18356

-کسي که مي خواهد معده اش آسيب نبيند تا دست از غذا نکشيده است آب ننوشد که در غير اين صورت دچار افزايش رطوبت بدن و ضعف معده مي شود زيرا نوشيدن آب در اول غذا، معده را از هم باز مي کند و عارضه گشادي معده پديد مي آورد.

-کساني که به ضعف حافظه دچارند، هر روز هفت مثقال (۲۱دانه) مويز ناشتا بخورند و روزانه تکه کوچکي زنجبيل را در عسل بخوابانند (زنجبيل پرورده) و با کمي خردل همراه با غذاي روزانه خود ميل کنند. همچنين براي تقويت حافظه و نيروي فکري هر روز سه هليله را با شکر سرخ (طبرزد) بجوند.

کسي که مي خواهد ناخن هايش نشکند و خراب نشود ناخن هايش را در هر پنج شنبه کوتاه کند [عادت به اين کار از فساد ناخن ها و خرابي دور سر انگشت ها جلوگيري مي کند.]

طب الرضا(ع) و طب نوين